نورهدایت
قرآنی و مذهبی

السلام علیک یا رسول الله ویا امام حسن مجتبی و یاعلی ابن موسی الرضا


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:, :: 14:5 :: توسط : غلامرضا ایمانی

اشتباهات رایج امر تغذیعه در جامعه امروز

صرف ماست و دوغ همراه با غذاهاي گوشتي

مصرف همزمان ماست و غذاهاي گوشتي، يکي از ممنوعيت‌ها در طب سنتي است.

طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهاي گوشتي علاوه بر اينکه توليد بلغم مي‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخي موارد بروز لک و پيس مي‌شود.

خوردن زياد عدسي

عدس غذايي سودازاست و مصرف زياد آن موجب بروز و افزايش غلظت خون مي‌شود، متأسفانه‌امروزه شاهد هستيم که به علت تبليغات زياد درباره خون ساز بودن عدس، مردم ساير حبوبات را کنار گذاشته اند و يا از عدس بيشتر استفاده مي‌کنند.

تنوع خواري در يک وعده غذايي

چنين شيوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظيم گوارش مي‌شود که بسيار مضر است. زماني که چند ماده غذايي متنوع را در يک وعده ميل مي‌کنيد، آنزيم‌هاي هاضمه دچار اختلال مي‌شود و هضم غذا ناقص خواهد شد، زيرا مواد غذايي متفاوت، زمان هضم متفاوتي با يکديگر دارند. در نتيجه از ترکيب اين مواد، اخلاط فاسد در بدن توليد مي‌شود.

حذف سبزي از سفره و جايگزيني سالاد

طبع اغلب سبزي‌ها گرم است و به هضم غذا بسيار کمک مي‌کند.

سبزي سرشار از مواد معدني و ويتامين است. همچنين به علت دارا بودن فيبر، مانع يبوست مي‌شود؛ اما سالاد بر خلاف سبزي طبع سردي دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل مي‌کند.

مصرف ناصحيح ادويه جات

يک باور نادرست اين است که ادويه براي کبد مضر است. بايد گفت تنها مورد احتياط ادويه، براي افراد صفراوي است مصرف ادويه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش مي‌شود.

مصرف مداوم و بلند مدت ادويه، بلغم و سوداي اضافه بدن را کاهش مي‌دهد و در تخفيف و درمان بيماري‌هاي ناشي از بلغم و سودا بسيار موثر است؛ بيماري هايي مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراري، عفونت‌هاي زنانه، افسردگي و... .

مصرف پنير به تنهايي در وعده صبحانه

مصرف پنير به تنهايي بسيار مضر و بلغم زاست. خوردن پنير به تنهايي در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستي و بي حالي و کندي در يادگيري و کاهش تمرکز ذهن مي‌کند.

غده پاراتيروئيد، وظيفه تنظيم کلسيم و فسفر بدن و جذب آن‌ها را بر عهده دارد. اين غده کلسيم و فسفر را با يکديگر و در کنار هم مي‌شناسد، بنابراين زماني که ماده غذايي حاوي کلسيم مصرف مي‌کنيم، بايد همراه آن فسفر نيز مصرف کنيم، در غير اين صورت، غده پاراتيروئيد، فسفر را از مغز برمي دارد که موجب کند ذهني مي‌شود.

بهترين زمان مصرف پنير، وعده شام و به همراه مصلحات آن (گردو، زيره، سياه دانه و آويشن) است، زيرا بيشترين ميزان ترشح توسط غده پاراتيروئيد در هنگام شب صورت مي‌گيرد.

مصرف زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهي

اين دو غذا، بسيار سرد است و به مرور زمان در صورت مصرف زياد، باعث غلظت خون مي‌شود و مقدار زيادي اخلاط مضر بلغم و سودا در بدن توليد مي‌کند. ماهي، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتي همگي سرد و بلغم زاست. حال اگر همراه اين غذاها، سالاد، ماست يا ترشي هم مصرف شود، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنين غذاهايي، حتماً بايد ادويه و مواد غذايي گرم مانند فلفل سياه، زنجبيل، آويشن، سياه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنيد.

وعده غذايي ظهر

از نظر طب سنتي وعده غذايي ظهر، مضر است و بلغم و سودا را در بدن زياد مي‌کند و سبب غلظت خون مي‌شود. ترک وعده ناهار موجب تقويت ايمني بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بيماري‌ها مي‌شود. گرم‌ترين زمان در طول روز، ظهر است که بهترين کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتي توصيه شده است که انرژي بدن در زمان ظهر با خواب قيلوله تأمين شود.                                 همیشه سالم وتندرست باشید. غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393برچسب:, :: 10:13 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درمان سریع سرماخوردگی

بابونه به دلیل وجود آنتی‌بیوتیک و آنتی‌باکتریال در ماده مؤثره آن، بهترین گیاه برای درمان سرماخوردگی است.این گیاه برای درمان سرماخوردگی در فصل زمستان وپاییزبسیار مفید است به دلیل آن که ماده مؤثره این گیاه ترکیبی از آنتی‌باکتریال و آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.که قدرت اثر گزاری بیشتری بر روند درمان سرماخوردگی دارد.

گیاه بابونه بهترین دارویی طبیعی  ضدحساسیت به شمار می‌رود. همچنین خواص ضدآلرژی نیز در آن دیده می‌شود و این گیاه برای انواع مزاج‌ها و در افراد مختلف تأثیرات نامطلوبی نمی‌گذارد.

البته میزان ودفعات استفاده باید با احتیاط باشد. همیشه سالم وتندرست باشید. غلامرضا ایمانی

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:, :: 9:5 :: توسط : غلامرضا ایمانی

گذشت بر ما یک اربعین به این سادگی ،اما این  اربعین بر زینب (س) واطفال امام حسین (ع)چگونه گذشت.ما در چه حال و هوای بودیم و آنها در چه حال وهوای، منزل به منزل بر عزیزان مصطفی چه گذشت.بر مادر منازلمان چه گذشت!آری ما همیشه جا مانده کاروان حسینیم! وخوشا بحال کسانی که رفتن به استقبال کاروان ماتم زده شام،و به عمه سادات زینب کبری (س)خوش آمد گفتن ،به امام زمان که همراه کاروانیان بود سر سلامتی گفتن،و با ناله های جان سوز از غم ورنج مسافرین این کاروان کاستن.باز این نکته قابل تأمل است که بین یا حسین گفتن وبا حسین بودن چقدر فاصله است؟

از همه زائران حرم سید الشهداء التماس دعا داریم.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1393برچسب:, :: 9:17 :: توسط : غلامرضا ایمانی

یا حسین.....


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, :: 14:43 :: توسط : غلامرضا ایمانی

              

 

آرام آرام به اربعین سرور و سالار شهداء حضرت اباعبدلله الحسین (ع)نزدیک میشویم و با این  نزدیک شدن غم وغصه ما ،از دوری وفراق یار واینکه ما هم مثل همیشه ازکاروان کربلاجا ماندیم بیشتر بر دلمان سنگینی میکند.اشک ندامت وحسرت بر گونه هایمان روان است.شاید مولا نظری هم بما بنماید انشاءلله

السلام علیک یا اباعبدلله الحسین


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, :: 13:28 :: توسط : غلامرضا ایمانی

شاید بهتر باشه اینطور شروع کنم ، بعضی وقتها یا نه همیشه ما خیلی از نعمتهای خدای مهربان را داریم ومتنعم به نعمتیم ولی آن را حس نمی کنیم ویا قدر شناس این نعمت نیستیم ،تا موقعی که آن را از دست بدهیم، امرورز حال بدی پیدا کردم وخود را بیش از همیشه قدرناشناس نعمت خداوند دیدم،لذا بارها وبارها بدرگاهش طلب بخشش می کنم. 

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست-------هرکجاهست خدایا بسلامت دارش  


ارسال شده در تاریخ : شنبه 15 آذر 1393برچسب:, :: 12:2 :: توسط : غلامرضا ایمانی

 

         ولادت با سعادت هفتمین نور هدایت از آسمان امامت بر همه شیعیان مبارک


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:, :: 9:2 :: توسط : غلامرضا ایمانی

  

نوشیدن قهوه در جلو گیری ازبالا رفتن وکنترل قند خون مفید است

محققان آمریکایی با تحقیق بر روی بیش از 193 هزار فرد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 دریافتند خطر ابتلا به دیابت در افرادی که روزی 7-6 فنجان قهوه تلخ می‌نوشند، حدود 35 درصد کمتر است.  تحقیقات در استرالیا نیز نشان داد که حتی نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را تا 7 درصد کم کند.

تحقیقات نشان می دهند آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، منیزیم و کروم موجود در قهوه، به بدن کمک می‌کنند تا بهتر بتواند از هورمون انسولین استفاده و سطح قند خون را تنظیم کند. معمولا بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، به علت مقاومت به انسولین توانایی خوبی در استفاده از انسولین ترشح‌شده ندارند و ازاین رو، مصرف روزانه قهوه تلخ به این گروه از بیماران، توصیه می‌شود.   همیشه سالم وتندرست باشید . غلا مرضا ایمانی

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:, :: 8:17 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دعای سه نفر برآورده نمی شود

وليد بن صبيح مى گويد: بين راه مكه و مدينه ، همراه امام صادق (ع) بودم ، سائلى آمد و درخواست كمك كرد، امام صادق (ع ) دستور داد به او چيزى دادند، چيزى نگذشت سائل ديگرى آمد و درخواست كمك كرد، باز آن حضرت ، دستور داد چيزى به او دادند، بعد از ساعتى ، باز سائلى آمد و تقاضاى كمك كرد، آن حضرت ، دستور داد به او نيز چيزى دادند.
تا اينكه سائل چهارم آمد و تقاضاى كمك كرد، امام صادق (ع ) درباره او دستور كمك نداد، فقط دعا كرد و فرمود:((خدا سيرت كند)).
سپس امام صادق (ع ) به ما رو كرد و فرمود: ((آگاه باشيد كه در نزدم چيزى وجود دارد كه به او (سائل چهارم ) كمك كنم ، ولى مى ترسم مانند يكى از سه شخصی شويم كه دعاى آنها به استجابت نمى رسد، آن سه شخص ‍ عبارتند از:
1- شخصى كه خداوند مالى به او بدهد، و او آن را در مورد ناشايسته اشمصرف كند، سپس بگويد:((خدايا به من بده ))، دعايش مستجاب نگردد.
2-مردى كه درباره همسرش دعا كند كه : ((خدايا مرا از او راحت كن ))، با اينكه خداوند اختيار (طلاق ) او را بدست آن مرد داده است ، چنين فردى نيز دعايش مستجاب نمى شود.
3- مردى كه در مورد همسايه اش نفرين مى كند: و مى گويد: ((خدايا اين همسايه ام را نابود كن )) )با اينكه راه خلاصى براى او وجود دارد، و آن اينكه خانه خود را بفروشد و بجاى ديگر برود، چنين كسى نيز دعايش به استجابت نمى رسد.
و من به سائل چهارم كمك نكردم ، تا مبادا مثل اولى (مصرف كننده مال در غير مورد شايسته اش ) شوم و دعايم به استجابت نرسد 

منبع: کتاب داستانهای اصول کافی ج 1

موفق وپیروز باشید  غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, :: 10:34 :: توسط : غلامرضا ایمانی

آنچه را درباره غذاها می بایست بدانیم

مصرف لبنیات با گوشت سفید (مرغ ، ماهی و...) مصرف تخم مرغ و ماهی به دلیل اختلاف در مزاج انسان‌ها، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند جزام (خوره)، فالج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبتی می‌شود.مصرف سرکه و حلیم، مصرف لبنیات و ترشیجات باعث انجماد شیر در معده می‌شود، مصرف پنیر و ماست چکیده، پنیر و بادام، سرکه و عدس یا سرکه و ماش و سرکه و ماست، باعث لکه و پیسی در پوست صورت می‌شود.مصرف ماست و ترب، شیر برنج و سویق آردگندم ،باعث قولنج و بروز نفخ در بدن می‌شود. مصرف انار و حلیم )هریسه) که باعث گرفتگی در مویرگ‌ها می‌شود. مصرف خربزه و عسل که باعث سنکوب شدن و سایر امراض می‌شود.

مصرف خربزه و موز یا خربزه و انبه نیز مناسب نیست، مصرف کله گوسفند و انگور به علت تشدید لزوجیت و بلغمیت (مزاج سرد و تر) ممنوع است و خوردن اغذیه گرم و سرد با هم، و همچنین خوردن غذاهایی که دارای طبیعت سرد هستند و در نهایت خوردن غذاهایی که دارای طبیعت گرم هستند و همچنین خوردن غذاهای نفخ آور به همراه اغذیه نفخ آور ممنوع است.

خوردن غذاهایی که بعد از غذاهای قبلی ممنوع است

خوردن سرکه بعد از برنج غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف (ماهی، شیر و هندوانه) و سنگین به ترتیب بر روی غذاهای نفخ آور، لزج، گس، لطیف و سنگین خورده شده مناسب نیست.با بیان اینکه آشامیدن آب سرد بعد از غذاهای گرم یا بعد از استحمام مفید نیست، آشامیدن آب سرد بعد از خوردن میوه‌ها به خصوص میوه‌های سرد، از جمله خربزه و هندوانه باعث تولید سم در بدن می‌شود.

آشامیدن آب گرم بعد از غذای شور، آشامیدن آب سرد هنگامی که معده خالی باشد مثلاً ناشتا، خوردن ترشی بعد از شیرینی، آشامیدن آب سرد بعد از ورزش و ریاضت و حرکات سنگین، خوردن خربزه و هندوانه بر روی آب گوشت و گوشت‌ها باعث سنگینی و بروز امراض متعدد می‌شود.

آشامیدن آب سرد و بلافاصله خوابیدن، آشامیدن آب بلافاصله پس از صرف غذا به خصوص در سرد مزاج‌ها، آشامیدن آب در هنگام غذا خوردن، آشامیدن آب سرد بدون توقف احتمال آن را دارد که امراض متعددی رخ دهد، از آن جمله اگر سردی آن به قلب برسد به علت انطفاع حرارت غریزی احتمال سکته خواهد بود.همچنین، اگر به کبد برسد موجب بیماری استثقاء خواهد بود. اگر سردی آن به مغز برسد موجب استرخاء و سستی اعضا (ام اس) خواهد بود. و همچنین اگر سردی آن به آلات تنفس و صوتی برسد باعث اختلال در عملکرد اعضای مذکور خواهد شد.آشامیدن آب بعد از خوردن غذاهای ترش، شیرین و مصرف آب بعد از خوردن ادویه، اسهال آور است.همچنین، آشامیدن آب سرد بعد از غذا و بعد از شیرینی‌ها باعث آسیب رساندن به دندان‌ها و افتادن زودرس آنها می‌شود. همیشه سالم وتندرست باشید .     غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, :: 14:10 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 288
بازدید ماه : 334
بازدید کل : 22264
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


403