نورهدایت
قرآنی و مذهبی

طب سنتی چگونه بیماری‌ها را درمان می‌کند

طب سنتی طبی به حساب می‌آید که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها به درمان آن نیز می‌پردازد،

تغذیه صحیح در حفظ و تداوم سلامت روح و جسم انسان اهمیت زیادی دارد و داشتن یک برنامه صحیح غذایی مناسب علاوه بر تندرستی جسم و تقویت سیستم ایمنی بدن در ایجاد نشاط و شادابی انسان موثر بوده و بدن را از بروز بیماری‌ها مصون می‌دارد.

هر اندازه که انسان قوی و سالم باشد کمتر دچار امراض روحی و روانی می‌شود. طب سنتی طبی است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها به درمان آن نیز می‌پردازد حکیم بوعلی‌سینا بر عقیده بود که اگر طبیب در درمان بیمار خود از اصلاح غذای او آغاز نکند، گویی بر کشتن وی جرأت یافته است.

همچنین زکریای رازی بر این عقیده است که تا جایی که می‌توانی بیماران را با غذا درمان کنی، با دارو درمان مکن و تا جایی که می‌توانی با داروی مفرد درمان کنی، با داروی مرکب درمان مکن.»

در این مورد پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: معده خانه تمام بیماری‌ها و پرهیز سرآمد درمان است. اگر به کلام گوهربار پیامبر اکرم (ص) توجه کنیم در می‌یابیم که اکثر بیماری‌هایی که امروز افراد گریبانگیر آن هستند به دلیل پرخوری است.

طب سنتی بر این عقیده با برجاست که "غذای شما دوای شماست" و با تغییر نوع غذاهای مصرفی و نحوه زندگی کردن بسیاری از افراد از بیماری رهایی پیدا می‌کنند.

اطبای طب سنتی بر این باورند که در درمان بیماری‌ها باید تغغیر سبک زندگی صورت گیرد یعنی فرد چه زمانی غذا مصرف کند, آداب غذا خوردن را آموزش ببیند, چه ساعتی بخوابد و چه ساعتی از خواب بیدار شود, در روز چه میزان فعالیت فیزیکی و ورزش داشته باشد, در طول روز چند بار اجابت مزاج داشته باشد, در مواقعی که عصبانی یا خوشحال یا غمگین است چگونه بر حالات روحی خود تسلط پیدا کند و چگونه روان سالم داشته باشد و در مواجهه با مسائل چگونه برخورد کند.

اما در درمان‌های طب سنتی شتاب زده نباید عمل شود چرا که درمان اگر شتابزده باشد, بدن با یک شوک روبه می‌شود و خود این مسئله نه تنها به درمان کمک نمی‌کند بلکه ممکن است برای بیمار مشکلاتی ایجاد کند.

درمان در طب سنتی" زمان بر اما پایدار تر" است اما اگر افراد در کنار مصرف داروهای طب سنتی تغییری در سبک زندگی خود و تغییری در نوع غذاهای مصرفی خود ندهند, همین مسئله عاملی برای عدم بهبودی بیمار است.

و رعایت اصول 6‌گانه حفظ سلامتی که شامل آب و هوا, خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها, حرکت و سکون, خواب و بیداری باعث حفظ صحت وسلامتی بدن می باشد.

کم‌خوری و تقلیل غذا سرآمد درمان است. بسیاری از افراد اگر مدتی امتحان کنند و همراه با غذای خود آب یا سالاد مصرف نکنند و غذای خود را به خوبی بجوند؛ پس از مدتی احساس سبکی و سرحالی خواهند داشت.

برخی از موادغذایی که به پاکسازی بدن از موادزائد کمک می‌کند و می توان به سیب اشاره کرد. مصرف روزانه چند عدد سیب به صورت فالوده (سیب رنده شده با گلاب + عسل+ زعفران) یا آب سیب یا سیب پخته با کمی زعفران در وعده صبحانه یا وعده شام خود به تنهایی به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

ورزش و داشتن فعالیت روزانه خود به رقیق شدن موادزائد در خون کمک کرده و مواد زائد از طریق ادرار یا مدفوع یا عرق از بدن دفع خواهد شد. بسیاری از افراد که مدت طولانی ولی مداوم فعالیت فیزیکی مناسبی داشتند, بسیاری از مشکلاتشان برطرف شده است که ضرورت ورزش صحیح در طب نوین نیز بسیار تاکید شده است.

در پایان باید عنوان کرد که افراد بهتر است در درمان بیماری‌های خود عادات غذایی خود را تغییر دهند چرا که امروزه به اثبات رسیده است که غذا نقش مهمی را سلامت انسان بر عهده دارد که این مسئله در طب نوین کمتر به آن توجه شده است و پزشکان طب نوین به غذای بیمار و سبک زندگی آن توجه نمی‌کنند و نسخه‌ای به بیمار می‌دهند که اگر داروهای شیمیایی نیر در کنار تغییر عادات غذاخوردن مصرف شود, فرد احساس بهبودی بهتری دارد.     همیشه سالم وتندرست باشید. غلامرضا ایمانی

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1394برچسب:, :: 14:35 :: توسط : غلامرضا ایمانی

خواص نخود

نخود گرم و خشک است.(برای افراد سرد مزاج مفید است)

در بین حبوبات پس از گندم دارای جایگاه عمده‌ای در تغذیه انسان داراست.

نخود قوای جنسی و جسمی را افزایش می‌دهد و برای افرادی که دچار ضعف هستند یا دوران نقاهت را می‌گذرانند, غذای مفیدی است.

نخود آب یکی از غذاهای سنتی ایران است که ارزش غذایی آن از عدسی بیشتر است، به این صورت که نخود با مقدار لازم و دلخواه را همراه با آب کاملاً پخته شود، می‌توان کمی گوشت مرغ نیز با گوشت گوسفندی و پیاز به آن اضافه کرد و در انتهای پخت کمی ادویه مانند دارچین, زعفران, زیره و ... به آن اضافه شود. نخود آب یک غذای فوق العاده مفیدی است.

نخود نرم کننده شکم است.

نخود مقوی حرارت غریزی است.

نخود تقویت کننده ریه است.

نخود غذائیت زیادی دارد.

نخود خون صالح تولید می‌کند.

نخود چاق کننده بوده و اشتها را تقویت می‌کند.                        همیشه سالم وتندرست باشید.  غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:, :: 9:26 :: توسط : غلامرضا ایمانی

استغفار باعث آرامش می شود.

به این کاری نداشته باش که چرا محزون شده ای ، اذیّتت کرده اند ؟ گناهی کرده ای؟ بعضی وجود خودشان را گناه می دانند. شما می گویی چرا من درست کار نمی کنم ، او خودش را گناه می داند.

محزون که شدی استغفار کن. چه غم خود را داشته باشی و چه غم مؤمنین را ، استغفار غم ها را از بین می برد. همان طور که وقتی خطا می کنی همه صدمه می خورند ، مثلاً وقتی چند نفر کفران نعمت می کنند به همه ضرر می رسد ؛ استغفار هم که می کنی به همه ماسوای خودت نفع می رسانی.

در حدیث است که هشت چیز شما دست خداست :
موت و حیات,
مرض و صحت,
فقر و غنا,
خواب و بیداری,
چه چیزی می ماند که دست خودمان باشد ؟

مرحوم سیدهاشم حداد


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, :: 15:5 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 359
بازدید کل : 21932
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


403