نورهدایت
قرآنی و مذهبی

خواص شگفت انگیز شنبلیله

 

علاوه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه آن نیز سرشار از مواد مغذی می‌باشد و ارزش غذایی بالایی دارد.

شنبلیله گیاهی است که عموما در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و ... به وفور یافت می‌شود. همچنین از گیاهان بومی کشور ایران به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که علاوه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه شنبلیله نیز سرشار از مواد مغذی می‌باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. این گیاه سرشار از مواد معدنی چون: مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیوم، روی، منگنز و منیزیم می‌باشد و از نظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C می‌باشد. علاوه بر موارد ذکرشده، دانه‌های این گیاه سرشار از پروتئین، لیزین، تریپتوفان، استروئید ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) می‌باشد.
 
شنبلیله؛ گیاهی سرشار از فیبر محلول
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که 56 گرم دانه شنبلیله را هر روز مصرف می‌کنند، بعد از 24 هفته سطح کلسترول خونشان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و 25 درصد ریسک ابتلا به حملات قلبی در ایشان کمتر می‌شود. علت این مسئله وجود مقادیر فراوانی فیبرهای محلول مانند همی‌سلولز، ساپونین، موسیلاژ، تانن و پکتین می‌باشد. این فیبرها باعث می‌شوند که جذب دوباره نمک‌های صفراوی از کولون محدود شود، در نتیجه این نمک‌ها از بدن دفع شوند. با توجه به اینکه کلسترول پیش‌ساز نمک‌های صفراوی می‌باشد، با افزایش دفع نمک‌های صفراوی، کلسترول جذب‌شده از روده‌ها صرف تولید نمک‌های صفراوی می‌شود و در نتیجه کلسترولی که وارد خون می‌شود، کاهش می‌یابد. همین عامل باعث می‌شود تا شنبلیله به عنوان گیاه کاهنده کلسترول معرفی شود. همچنین این فیبرها با سموم مختلف در روده ترکیب می‌شوند و از جذب آن‌ها جلوگیری می‌کنند. از عملکردهای دیگر این فیبرها محافظت از ماهیچه‌های کولونی در برابر سرطان می‌باشد.

بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله می‌باشد
اثرات ضد دیابت شنبلیله و دانه شنبلیله

شنبلیله برای بهبود قند خون از قدیم‌الایام شناخته شده است. از دیگر اثرات آن بهبود کلسترول بالا می‌باشد. شنبلیله برای افراد دیابتی که از کلسترول بالا نیز در رنج هستند، یک تیر با دو نشان است. مطالعات متعدد نشان می‌دهد مصرف روزانه 500 میلی‌گرم شنبلیله، تری‌گلیسرید و کلسترول را کاهش و HDL که کلسترول خوب می‌باشد را افزایش می‌دهد.
وجود اسیدآمینه هیدروکسی ایزولوسین در دانه شنبلیله از علل دیگر معروف بودن این گیاه به عنوان گیاهی ضددیابت است؛ زیرا هیدروکسی ایزولوسین باعث تسریع ترشح انسولین می‌شود. این عامل در کنار اثر کاهندگی قند خون که به وسیله فیبرهای موجود در شنبلیله القا می‌شود، باعث کنترل قند خون و اثرات ضد دیابتی این گیاه می‌گردد.
 
دانه شنبلیله و درمان سوزش سر دل
دانه شنبلیله از مقادیر فراوانی موسیلاژ تشکیل شده است که التهاب روده و معده را به وسیله پوشاندن جدار معده و روده کاهش می‌دهد. افزودن 1 قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله به غذاها برای رفع سوزش سر دل و رفلاکس توصیه می‌شود. پیشنهاد دیگر حل کردن یک قاشق چای‌خوری از پودر دانه شنبلیله در آب یا آب میوه قبل از وعده غذایی می‌باشد. همچنین این گیاه خاصیت هضم‌کنندگی و ملین دارد و در بسیاری از داروهای گیاهی به عنوان laxative (ملین) استفاده می‌شود.
 
پوست سالم، مویی پرپشت با دانه شنبلیله
بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله می‌باشد. برای این منظور لازم است پودر دانه شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیب‌دیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.
چگونگی کنترل تب به وسیله گیاه شنبلیله
گیاه شنبلیله به عنوان یک گیاه تب‌بر شناسایی شده است. بهترین حالت، مصرف دانه شنبلیله به همراه لیمو و عسل در زمان بیماری است. برای این منظور 1-2 قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را 3 مرتبه در روز به همراه چای سبز دم کنید و بعد از آن به همراه 1 قاشق چای‌خوری عسل و کمی آب لیموترش تازه میل نمایید.

سایر اثرات درمانی گیاه شنبلیله

1. به منظور افزایش اشتها در افرادی که دچار بی‌اشتهایی در نتیجه بیماری و یا سایر عوامل هستند.

2. در زمینه کنترل بیماری‌های کلیوی و محافظت از کبد در برابر اثرات مخرب الکل و داروها

3. بهبود علائم ناشی از بیماری بری‌بری (کمبود ویتامین B) مانند زخم‌های دهانی، شکاف لب‌ها، زخم‌های مخاطی و ...

4. کاهش رشد سلول‌های سرطان سینه و نیز سلول‌های معیوب خونی در لوسمی در ازای مصرف 400 میلی‌گرم در روز طی 1-3 وعده

5. بهبود گلو درد و سرفه‌های مزمن

6. تسکین دردهای عضلانی و بیماری‌های التهاب مفصلی

7. درمان سردردهای میگرنی

8. بهبود التهاب معده و روده

9. اثرات آنتی‌اکسیدانی برای پیشگیری از سرطان‌ها

10. برطرف‌کننده مشکلات جنسی در مردان

11. افزایش تولید شیر در مادران شیرده

12. تسریع روند زایمان

13. افزایش میل جنسی

14. بهبود بیماری‌های قلبی و نیز زوال عقل

 
اثرات جانبی
1. یکی از اثرات جانبی متداول تهوع می‌باشد که با مصرف بیش از 100 گرم در روز احتمال تهوع افزایش می‌یابد. به این منظور روزانه کمتر از 8 گرم از این گیاه توصیه می‌شود. گازهای روده‌ای و اسهال نیز در برخی افراد گزارش شده است.
2. در صورت حساسیت پوستی به این گیاه، از درمان‌های موضعی بر روی پوست اجتناب کنید؛ زیرا منجر به التهاب و راش‌های پوستی می‌شود.
3. در صورت مصرف طولانی مدت ممکن است، در عرق و ادرار بوی شربت افرا ایجاد شود.
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که 56 گرم دانه شنبلیله را هر روز مصرف می‌کنند، بعد از 24 هفته سطح کلسترول خونشان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و 25 درصد ریسک ابتلا به حملات قلبی در ایشان کمتر می‌شود
تداخل شنبلیله با داروها
نکته مهم در مورد مصرف این گیاه بالاخص برای اهداف درمانی که لازم است دز بالایی از این گیاه مصرف شود، این است که حتماً در این حالت، گیاه شنبلیله با فاصله 2 ساعت قبل یا بعد از دارو استفاده شود؛ زیرا به علت دارا بودن فیبرهای موسیلاژی، در جذب بسیاری از داروها تداخل ایجاد می‌کند. همچنین در صورت مصرف هر یک از داروهای زیر، در زمینه مصرف دزهای بالای گیاه شنبلیله و فرآورده‌های دارویی مشتق از آن با پزشک خود مشورت نمایید:

1. داروی گلیپیزید و سایر داروهای ضد دیابتی: اثر این داروها به وسیله شنبلیله افزایش می‌یابد و مصرف همزمان آن‌ها منجر به افت شدید قند خون می‌شود.
2. انسولین: شنبلیله قند خون را کاهش می‌دهد و در صورت مصرف شنبلیله دوز انسولین باید تنظیم شود.
3. هپارین، وارفارین و سایر داروهای ضد انعقادی: به دلیل ترکیبات کومارینی موجود در شنبلیله، در صورت مصرف همزمان شنبلیله با این داروها احتمال خونریزی افزایش می‌یابد.
4. داروهای مهارکننده آنزیم منوآمین‌اکسیداز مانند فنلزین و ترانیل سیپرومین: به دلیل دارا بودن آمین در شنبلیله، مصرف همزمان آن با این داروها منجر به افزایش ضربان قلب، سردرد، درد قفسه سینه و ... می‌شود.
 
موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

1. شنبلیله هم خانواده با بادام‌زمینی می‌باشد. اگر به بادام‌زمینی حساسیت داشته باشید، احتمال حساس بودن شما به شنبلیله هم وجود دارد.
2. شنبلیله سطح قند خون را کاهش می‌دهد و استفاده از دزهایی بیشتر از مقادیر توصیه‌شده باعث افت شدید قند خون می‌شود. اگر مبتلا به دیابت می‌باشید با احتیاط و با فاصله از انسولین و داروهای خود از این گیاه استفاده کنید.
3. این گیاه به عنوان درمان طبیعی برای آسم شناخته شده است؛ اما تنفس پودر آن باعث آسم و علائم آلرژی در افراد می‌شود.

 همیشه سالم وتندرست باشید   غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393برچسب:, :: 10:37 :: توسط : غلامرضا ایمانی


حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است. 
حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟ 
فرمود: به خاطر دوستى ‏شان با دشمنان ما و دشمنى ‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود. 
( صفات الشيعه ص 8 ) 

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393برچسب:, :: 9:45 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دستورالعمل‌امام‌رضا(ع)‌برای‌تقویت‌دستگاه‌گوارش

سیستم گوارشی انسان را باید یکی از ضروری ترین و حساس ترین قسمت های بدن دانست که با ایجاد اختلال در عملکرد آن دیگر قسمت های بدن نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران: در آموزه های پزشکی اسلامی معده و گوارش از اهمیت بالایی برخوردار است و پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آن را منشا همه دردها و بیماریها دانسته اند. آن حضرت می فرمایند: «الْمَعِدَهُ بَیْتُ کُلِّ دَاءٍ وَ الْحِمْیَهُ رَاْسُ کُلِّ دَوَاء: معده خانه همه دردهاست و پرهیز، سرسلسله همه داروها.» (1)
امام رضا علیه السلام هم خوب کار کردن معده و دستگاه گوارش را با نحوه غذا خوردن در ارتباط مستقیم می دانند و می فرمایند: هر کس غذای افزون از اندازه بخورد ، این غذا او را سودی نمی رساند و هر کس به اندازه بردارد، این غذا او را تغذیه می کند و سود می رساند .
آب نیز چنین است. روش پسندیده برای تو ،آن است که از هر یک از انواع غذا در فصل ویژه آن بهره بگیری. در حالی که هنوز مقداری میل داری ، از غذا دست بکش ،چرا که این کار، به خواست خداوند، برای بدن سلامت آورتر ، برای عقل ذکاوت بخش تر و برای خود انسان مایه سبکی افزون تر است.(2)
بین غذا آب نخورید!
غذا وقتى که وارد دهان و مرى و معده مى‏ شود اتصالا تحت تأثیر اعمال مکانیکى جهاز هضم و مواد شیمیائى غدد هاضمه است. غده ‏هایى که در زیر زبان و معده وجود دارد با ترشحات خود نقش عمده ‏اى را در هضم غذا بعهده گرفته‏ اند، هر چقدر غذا خشک تر باشد غده‏ ها بیشتر تحریک شده و زیادتر ترشح می کنند، آب خوردن بین غذا از فعالیت غده‏ ها می کاهد و خاصیت اسیدى ترشحات آنها را کم می کند در نتیجه کار هضم را به تأخیر می اندازد پس بهترین وقت براى آشامیدن لا اقل یک ساعت بعد از غذا است آشامیدن در بین غذا از آن جهت خوب نیست که آب روى طعام ریخته مى‏ شود و این ضرر نسبت به لقمه‏ هائى است که قبل از آشامیدن صرف شده بنابراین بعد از خاتمه غذا هم اگر بلافاصله آب بیاشامیم خوب نیست و در صورتى که از آن ناچار شدیم براى آنکه ضرر فوق کمى جبران شود نیکو است لقمه‏ اى از غذا روى آب بخوریم.

 از این رو امام رضا(ع) در یک دستورالعمل پزشکی می فرماید: من اراد ان لا یؤذیه معدته فلا یشرب بین طعامه ماء حتى یفرغ و من فعل ذلک رطب بدنه و ضعف معدته و لم یأخذ العروق قوة الطعام فإنه یصیر فی المعدة فجا اذا صب الماء على الطعام؛ کسى که می خواهد به آزار شکم مبتلا نشود در بین طعام آب نیاشامد، زیرا آشامیدن آب میان غذا بدن را مرطوب و معده را ضعیف می گرداند در نتیجه عروق خاصیت غذا را نمی گیرد ریختن آب روى طعام معده را دچار اختلال مى‏ کند.(3)

امام رضا (ع) در مورد طریقه صحیح مصرف آب دستورالعملهای مفید و راهگشایی ارائه کرده اند. آن حضرت می فرماید: آب‌های شور و آب‌های سنگین موجب یبوست معده می‌شود و آب برف و آب یخ برای غالب مزاج‌ها مضر و خطرناک است.
درمان درد پهلو و شکم در کلام امام رضا(ع)
امام رضــا (علیه السلام) در رساله ذهبیه که در بردارنده توضیه های شفابخش و آموزه های تندرستی است ، در مورد درد پهلو و سیـــنه می فرمایند : کسی که از بروز درد شقیــقه و درد پهلو و شکم ( شوصه یا ذات الجنب ؛ ورمی گرم و دردناک است ) بیمناک است در فصل تابستان پس از خوردن ماهی تازه ، بلافاصله به خواب و استراحت نپردازد ( زیــرا طبع ماهی سرد است وخواب هم سرد کننــده بدن است که موجب تشدید سردی مغز و اعصاب و احشاء و درد سر و شکم می شود.
محمد بن ابراهیم جعفى می گوید: مردى از شکمْ‏دردى که چیزى نمانده بود باعث مرگش شود ، به نزد على بن موسى الرضا علیه‏السلام نالید و از ایشان خواست براى او در پیشگاه خداوند عز و جل دعا کند ؛ چرا که دارو و درمان‏هاى فراوانى که به وى داده‏اند ، او را به ستوه آورده است و نه فقط او را سودى نرسانده ، بلکه بر شدّت درد او نیز افزوده است . امام ـ که درود خدا بر او باد ـ لبخند زد و فرمود : «نیک‏بخت مردا! دعاى ما به درگاه خداوند ، جاى خود دارد و من از خداوند مى‏خواهم به مدد و نیروى خود ، درد تو را بکاهد ، امّا چون درد بر تو غلبه کرد و از آن به خود پیچیدى ، گردویى بردار و بر آتش بگیر تا هنگامى که بدانى آنچه در درون آن هست ، کباب شده و آتش ، رنگ پوست آن را نیز دیگرگون کرده باشد . در این هنگام ، آن را بخور که در دم ، درد را آرام مى‏کند» . او مى‏گوید : به خداوند سوگند ، تنها یک بار این کار را انجام دادم و به اذن خداوند ، آن شکمْ‏دردِ من ، آرام شد .
معده خود را تقویت کنید!
در توصیه های پزشکی ائمه (ع) نیز خوردن مرکبات قبل از غذا خوب و بعد از غذا برای تسهیل انجام عمل گوارش بسیار پسندیده دانسته شده است. امام رضا (ع) هم مصرف این میوه با ارزش را برای هضم و جذب غذا و کمک به رسوب زدایی از خون بدن و بهبود سوخت و ساز و پیشگیری از غلظت خون مفید شمرده اند. (4)
تغذیه صحیح همواره عامل مهمی برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای گوارشی است. امام رضا علیه‏السلام در بیانی دیگر می فرماید : خوردن گوشت ناپخته ، در شکم ، کِرم ایجاد مى‏کند. و نیز می فرماید: تخم‏مرغ بسیار خوردن و مداومت بر آن ، بیمارى سِپُرز مى‏آورد و ایجاد کننده بادهایى در سرِ معده است .(5)
امام رضا (ع) همچنین برای تقویت معده و گوارش می فرماید : زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن براى من ، دوست داشتنى تر است . کندر بلغم را از معده مى شوید و معده را پاک سازى مى کند و عقل را قوى مى گرداند و غذا را گوارا مى سازد.    همیشه سالم وتندرست باشید.  غلامرضا ایمانی
پانوشتها:
1. بحارالانوار، ج59، باب
2. طب الامام الرضا ،صفحه 14
3. طب الرضا علیه السلام / ترجمه امیر صادقى، ص: 258.
4. محاسن برقی/ ص 555-556/ بحار الانوار ج 63/ ص 191
5. بحارالانوار، ج 62، ص 321

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:, :: 9:45 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دمنوشی برای حفظ کلیسم بدن(گیاه یونجه)

معمولا پزشکان این دمنوش را برای پیشگیری بیماران دیابتی از بالا رفتن قند خون تجویز می‌کنند و مصرف این دمنوش را روزانه یک لیوان به افراد توصیه می‌کنند.

دمنوش‌ها از نوشیدنی‌های بسیار مقوی و پرخاصیت هستند که متاسفانه امروزه در جامعه کمتر از این دمنوش‌ها استفاده می‌گردد.
 دمنوش یونجه حاوی ویتامین‌های C,D,K , A و دارای اسید آمینه لازم، فیبر و پروتیئن بالا نیز هستند.
در زمان‌های بسیار قدیم برای رفع کم اشتهایی و بهبود سریع بیماری‌ها از این دمنوش استفاده می‌شده که علاوه بر آن سیستم ایمنی بدن را تصویب می‌کند و درمان مناسبی برای کم خونی است.
وی افزود: معمولا پزشکان این دمنوش را برای پیشگیری بیماران دیابتی از بالا رفتن قند خون تجویز می‌کنند و مصرف این دمنوش را روزانه یک لیوان به افراد توصیه می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین این دمنوش در انعقاد خون نقش مهمی دارد و به حفظ میزان کلیسم بدن کمک می‌کند.
برای سیستم گوارشی مفید است و از بروز ناراحتی‌هایی مانند یبوست، زخم معده و روده و حتی نفخ معده پیشگیری می‌کند.    همیشه سالم وتندرست باشید.   غلامرضا ایمانی

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, :: 11:15 :: توسط : غلامرضا ایمانی

رزق 

دستورات عرفانی وخواص الاذکار از مرحوم آیت الله کشمیری (ره)


معيار رزق چيست : آن كه قرآن فرموده: وَ لَو أنَّ اَهلَ القُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَيهِم بَرَكات مِنَ السَّماءِ وَ الاَرض؛ ايمان و تقوا را معيار قرار داده است. اين فضل خداست به هركه بخواهد مى‏دهد؛ ذلِكَ فضلُ اللَّه يُؤتيهِ مَن يَشاء. (ر: ص 135)
  آيا سوره توحيد (قل هواللَّه احد) براى رزق مؤثر است و نمونه هم دارد؟
  شخصى از علماء هند كه سيد هم بود به نجف آمد، من و پدرم نزدش رفتيم. او مى‏گفت: يك نفر يا صد نفر مهمان بر ما وارد شود براى عيالم فرق نمى‏كند و همه مهمانها را مى‏رسد، علتش مداومت بر سوره توحيد است. (ر: ص 138)

 


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, :: 10:21 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دستورات عرفانی وخواص الاذکار از مرحوم آیت الله کشمیری (ره)

جناب استاد مى ‏فرمود: تسبيحات اربعه يعنى سبحان‏ اللَّه و الحمدللَّه و لااله ‏الّااللَّه و اللَّه‏ اكبر بعد از نماز 30 مرتبه براى نورانيت قلب خوب است، و مرحوم سيد على آقا قاضى به آن امر مى ‏كردند. (صح: ص 168)

 براى نورانيت قلب
 بسيارى از اوراد و اذكار حضرت استاد براى تنوير قلب و تهذيب نفس بوده است؛ كه آنها را در دو كتاب آفتاب خوبان و روح و ريحان آمده است.
 از جمله مى ‏فرمود: اين ذكر «اللَّه لا اله الّا هو الحىّ القيّوم» بعد از نماز صبح يك اربعين به عدد 1001 مرتبه با نگاه به آسمان براى نورانيت قلب خوب است. (صح: ص 171)


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, :: 10:56 :: توسط : غلامرضا ایمانی

دستورات عرفانی وخواص الاذکار از مرحوم آیت الله کشمیری (ره)

سه چيز با بركت
از چيزهايى كه براى برآمدن حاجت دنيايى و آخرتى، اجازه نمى ‏خواهد و آثار هم دارد، و حضرت استاد در موارد مختلف به افراد مى ‏فرمودند سه چيز است:
 اول: ذكر استغفار؛ استغفراللَّه ربى و اتوب اليه.
 دوم: ذكر صلوات؛ اللّهم صل على محمّد و آل محمّد.
 سوم: صدقه دادن.

(صح: ص 165)


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, :: 10:50 :: توسط : غلامرضا ایمانی

  • حضرت علی (علیه السّلام)  درباره ی کسانی که با امام (عج) پیمان می بندند و بیعت می کنند ، می فرمایند : امام با این شرط با آنان بیعت می کند که در امانت خیانت نکنند ، پاک دامن باشند ، اهل دشنام و کلمات زشت نباشند ، به ظلم و ستم خونریزی نکنند ، به خانه ای هجوم نبرند، کسی را به ناحق آزار ندهند، ساده زیست باشند و بر مرکب های گران قیمت سوار نشوند ، لباس های فاخر نپوشند، مسجدی را خراب نکنند ، به یتیمان ستم نکنند ، دنبال شهوت رانی نباشند، شراب ننوشند ، به پیمان خود عمل کنند، ثروت و مال را احتکار نکنند ... و در راه خدا به شایستگی جهاد نمایند.

منبع : الملاحم و الفتن ، ص 149

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:, :: 7:20 :: توسط : غلامرضا ایمانی

  • حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند :زمین از حجت خدا (امام) خالی نمی ماند. امّا خداوند ، به علت ستمگری انسان ها و زیاده رویشان در گناه ، آنان را از وجود حجت در میان آن ها بی بهره می سازد.

منبع : غیبت نعمانی، ترجمه، ص202

  • حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند :حجت خداوند در میان مردم حضور دارد ، از معابر و خیابان ها عبور می کند ... به نقاط مختلف جهان می رود ، سخن مردم را می شنود و برجماعت مردم سلام می کند. می بیند و دیده نمی شود؛ تا این که زمان ظهور و وعده ی الهی و ندای آسمانی فرا می رسد. هان! آن روز، روز شادی فرزندان علی (علیه السّلام)  و پیروان اوست.

منبع : کتاب الغیبة، نعمانی ، ص 144


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:, :: 10:54 :: توسط : غلامرضا ایمانی

  • امام عصر (عجل الله تعالى فرجه الشریف ) در نامه ای به شیخ مفید از علمای بزرگ اسلام، می فرمایند : ما از اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند.
  • ایشان در همین نامه می فرمایند : ما در رسیدگی (به شما ) و سرپرستی شما کوتاهی و اعمال نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر  جز این بود ، دشواری ها و مصیبت ها بر شما فرود می آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می نمودند.

منبع : الاحتجاج ، طبرسی ، ج2، ص596

شب نیمه شعبان از شبهای استجابت دعاست پس برای سلامتی وتعجیل در فرج آقا دعا کنیم


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:, :: 9:40 :: توسط : غلامرضا ایمانی

  • رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به  حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند : بزرگترین مردمان در ایمان و یقین، کسانی هستند که در روزگاران آینده زندگی می کنند، پیامبرشان را ندیده اند، امام آن ها در غیبت است و فقط به سبب خواندن خطی روی کاغذ ( خواندن قرآن کریم و احادیث معصومین علیه السّلام) ایمان می آورند.

منبع : بحار الانوار، ج52 ، ص 125


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 7:33 :: توسط : غلامرضا ایمانی

            انشالله همگی در شب نیمه شعبان برای ظهور وتعجیل در فرج آقا دعا کنیم.


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, :: 7:26 :: توسط : غلامرضا ایمانی

پیشاپیش میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) را محضر همه منتظران حضرتش تبریک وتهنیت عرض می نمایم


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, :: 7:29 :: توسط : غلامرضا ایمانی

                      السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج)


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:, :: 7:27 :: توسط : غلامرضا ایمانی

هر کاری بدون نام خدا شروع شود ابتر وبدون سرانجام خواهد بود


ارسال شده در تاریخ : شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, :: 7:26 :: توسط : غلامرضا ایمانی

فواید آب برای بدن مخصوصاَ در تابستان وفصل گرما

بدن انسان ، ماشین پیچیده‌ایست که برای فعالیت، کارایی و سلامت به آب نیاز دارد. از فواید آب می‌توان به دفع سموم بدن وکمک به کارایی کلیه‌ها، کاهش وزن، درمان طبیعی سردرد، جوانی و شادابی پوست، افزایش بازدهی در محیط کار، کمک در هضم غذا و از بین بردن خستگی اشاره کرد.اما در این میان، به فواید نوشیدن آب در صبح و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، توجه کمتری شده‌است.نوشیدن آب پس از بیدار شدن از خواب، به از بین بردن سموم در خون کمک به‌سزایی می‌کند که نتیجه آن، پوست شفاف‌تر و لطیف‌تر است. همچنین بازسازی ماهیچه‌ها و سلول‌های خون را نیز سرعت می‌بخشد.
در صورت نوشیدن آب به طور روزانه و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، کمک بسیاری به سیستم لنفاوی خواهد شد. سیستم لنفاوی، اصلی‌ترین سیستم دفاعی بدن است که مانند دستگاه گردش خون، از رگ‌هایی تشکیل شده که مایع لنف را به تمامی قسمت‌های بدن می‌رساند و باعفونت‌ها مقابله می‌کند. با نوشیدن آب، می‌توان این دستگاه را در تعادلنگه‌داشت تا از بدن به بهترین نفع محافظت کند.با نوشیدن دو لیوان آب، متابولیزم بدن تا 24 درصد افزایش می‌یابد که بهترین موقع برای آن، پس از بیداری‌است که متابولیزم بدن به کمترین حد خود رسیده است. با افزایش متابولیزم بدن، می‌توان به از دست دادن وزن اضافه دست یافت.با نوشیدن آب پس از بیدار شدن، به تمیز کردن روده کمک می‌شود و هضم غذا را نیز آسان‌تر می‌کند.با توجه به همه این نکات پیشنهاد می‌شود تا هنگام خواب، یک بطری آب در کنار خود داشت تا پس از بیدار شدن، آن را بنوشید.
مشکلات کم آبی در بدن
نوشیدن کمتر از 2 لیتر در روز، خطر کم آبی بدن را افزایش می‌دهد و کم آبی، می‌تواند عامل بروز انواعی از بیماری‌هاباشد. از این بیماری‌ها می‌توان به گرفتگی عضلات، فشار خون پایین، مشکلات کلیوی، عفونت، سنگ‌های کلیه، اسپاسم (تشنج موضعی) عضلات، گیجی، ورم روده، عفونت‌های کلیوی، دیابت و بسیاری از بیماری های‌ دیگر اشاره کرد.                 همیشه سالم وتندرست باشید.  غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, :: 8:10 :: توسط : غلامرضا ایمانی

                                     اعیاد شعبانیه مبارک


ارسال شده در تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, :: 10:38 :: توسط : غلامرضا ایمانی

سالروز ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)بر عموم شیعیان جهان مبارکباد


ارسال شده در تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, :: 8:48 :: توسط : غلامرضا ایمانی

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین-اعیاد شعبانیه مبارکباد


ارسال شده در تاریخ : شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, :: 8:33 :: توسط : غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, :: 14:41 :: توسط : غلامرضا ایمانی

گیاهی که گردش خون را آسان می‌کند وفواید زیادتر از تصور دارد.

گیاه زعفران به عنوان یک محصول ارگانیک برای مادران شیرده و باردار توصیه می‌شود و گردش خون را آسان می‌کند: زعفران از نظر طب قدیم ایران محصولی گرم و خشک است و از مهمترین خواص دارویی آن درمان افسردگی است.از دیگر خواص دارویی زعفران می توان به هضم سریع غذا، تقویت حافظه و یادگیری، روشن کننده پوست، کاهش فشار و چربی خون نیز اشاره کرد.زعفران نه تنها عوارضی مانند رنگ دهنده های مصنوعی همچون حساسیت زایی را ندارد، بلکه حاوی ویتامین هایی نظیر B6،B2،B1 و ویتامین C و دیگر مواد غذایی مورد نیاز بدن است و همچنین اگر می خواهید شاد و خندان باشید زعفران دم کرده نیز میل کنید.این محصول ارگانیک به تمامی مادران باردار و شیرده توصیه می گردد، زیرا می تواند از خطرات بعد از زایمان برای آن ها جلوگیری کند، در واقع زعفران، خون ساز است و گردش خون را آسان می کند و گاهی اوقات می تواند آرامبخش و خواب آور باشد. همیشه سالم وتندرست باشید.

 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, :: 8:38 :: توسط : غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, :: 10:49 :: توسط : غلامرضا ایمانی

ماه فروماند از جمال محمد                           سرو نباشد به اعتدال محمد

 قدر فلک را کمال و منزلتی نیست                                                   درنظر قدر با کمال محمد           

 وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت

لیلهٔ اسری شب وصال محمد

 آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی                               آمده مجموع در ظلال محمد

عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست

 روز قیامت نگر مجال محمد

 وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس                                                    بو که قبولش کند بلال محمد

همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد

 تا بدهد بوسه بر نعال محمد

 شمس و قمر در زمین حشر نتباد                                      نور نتابد مگر جمال محمد

 شاید اگر آفتاب و ماه نتابند

 پیش دو ابروی چون هلال محمد

 چشم مرا تا به خواب دید جمالش                                                    خواب نمی‌گیرد از خیال محمد

 سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و آل محمد   


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, :: 10:41 :: توسط : غلامرضا ایمانی

       ضمن عرض تبریک مبعث آقا رسول الله (ص) وآرزوی سلامتی وبهروزی برای همه شما دوستان وگرامیان.


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, :: 10:36 :: توسط : غلامرضا ایمانی

مبعث حضرت رسول اکرم(ص) مبارک


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, :: 9:22 :: توسط : غلامرضا ایمانی

این شکلات از "دیابت" نوع ۲ پیشگیری می‌کند

شکلات سیاه یا تلخ از دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کند.

مصرف شکلات موجب خرابی دندان در انسان می‌شود به طوریکه در کنار برخی مضرات شکلات تلخ و سیاه فواید بسیاری نیز دارد.
  شکلات سیاه، نقش سودمندی در حمایت از بیمار‌ی‌های قلبی – عروقی دارد.
در واقع این شیرینی کلسترول بد خون را پایین می‌آورد، از دیوار رگ‌های خونی بدن محافظت می‌کند و مانع بالا رفتن فشار خون می‌شود. ضمن اینکه شکلات سیاه از دیابت نوع دوم نیز جلوگیری می‌کند.  همیشه سلامت وتندرست باشید.

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, :: 14:27 :: توسط : غلامرضا ایمانی

سالروز شهادت مظلومانه هفتمین اختر تابناک آسمان عصمت وولایت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام بر آقا امام زمان (عج)و همه شیعیان تسلیت باد.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, :: 9:35 :: توسط : غلامرضا ایمانی

وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ

خداوند بزرگ یکباردرقرآن آنهم در  سوره “تین”(انجیر)نام این میوه را می برد وبه آن میوه قسم خورده است ودرجاهای دیگری حدود7باردر قرآن می فرمایند والزیتون ،دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیرو زیتون که قرنها است مورد استفاده مردم است وقطعاَ از میوه‌های هستند که خواص بیشماری دارند ولی تا کنون یک سری ازخواص ابتدای آنهاکشف شده است لذا آفریننده بهتر می دانند که چه خلق کرده ، وقتی حتی تعداد ومقدار مصرف هم مد نظر خالق است این خود  نشانگراهمیت موضوع و عظمت وبزرگی واحاطه خالق جهان برهمه علوم وعوالم می باشد.این میوههای همه چیز تمام دارای مقدار زیادی املاح و ویتامین‌ هستند؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است و این سوگندباعث شد تابا داشتن ویژگیهای فراوان  موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی در این مورد شده است.

قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، در مغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب وتقویت حافظه وباعث در شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰سالگی تعطیل می‌شود.لذا ترکیب این دو میوه موجب درمانش می گردد.

دانشمندان ژاپنی پس ازتحقیقات فراوان در این موضوع  پی برده اند که این ماده تنها در انجیر و زیتون وجود دارد و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده. نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است. یعنی درست همان درصد ومیزان مورد نیاز. همیشه شاد تندرست وسلامت باشید .  الاحقر غلامرضا ایمانی


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, :: 9:22 :: توسط : غلامرضا ایمانی

 

   خواص بسم الله الرحمن الرحیم (کشتی نجات)

 

 

جواز بهشت

رسول اکرم (ص ) فرمود: هیچ کس به بهشت در نیاید مگر با پروانه و جواز بسم الله الرحمن الرحیم به این گونه بسم الله الرحمن الرحیم این نوشته اى است از سوى خداوند ویژه فلان پسر فلان ، او را در بهشت به جایگاه بلندى وارد سازید که شاخه هاى میوه آن آویخته و نزدیک و در دسترس ‍ باشد.

نجات از شعله هاى نوزده گانه آتش

عبدالله بن مسعود گوید: هر که خواهد از شعله هاى نوزده گانه آتش دوزخ نجات یابد، بسم الله الرحمن الرحیم گوید، زیرا بسم الله الرحمن الرحیم نوزده حرف است و خداوند تعالى هر حرفى را سپرى در برابر یکى از آن شعله ها قرار مى دهد.
ترک نام خدا
از ابن عباس (ره ) منقول است که گفت : هر کس بسم الله الرحمن الرحیم را ترک کند، محققا آیه اى از کتاب خداى تعالى را ترک گفته است .
گریز شیطان
پیغمبر گرامى خدا (ص ) فرمود: هرگاه بنده بسم الله الرحمن الرحیم را قرائت کند، شیطان از وى بگریزد.

دور شدن شیطان

حاج اسماعیل خان دولابی:کسی که در کارهایش بســم الله بگوید شیطان از او غافل می شود.و او می تواند به راهش برود. و وقتی وجود خودش بــسم الله شود اجنّه و شیطان از او فرار می کنند.

اسم اعظم خداوند

امام رضا (ع ) فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم به اسم اعظم (خداوند) از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیکتر است .

جهت مشکلات غریبه و امور کلیّه بعد از نماز عصر روز جمعه رو به قبله کنید و «بسم الله الرّحمن الّرحیم» را ورد زبان خود کنید و چون بانگ نماز شام بشنوید روی بر سجده حاجات نهد و حاجت خواهد تا مؤذّن اذان تمام کند روی و دستها را برداشته صلوات فرستد و مؤمنین و مؤمنات را فراموش نکند و آمرزش خواهد و برای هر مهم که به این ورد مداومت کند مرادات حاصل شود  

عزیزان و دوستان گرامی ،اینها تنها گوشه کوچکی از هزاران خواص بسم الله الرحمن الرحیم است. التماس دعا  الاحقرغلامرضا ایمانی

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, :: 12:21 :: توسط : غلامرضا ایمانی

کوره داغ و توجه بخدا

آهنگری بود که با وجود رنج­های متعدد و بیماری­ عمیقاً به خدا عشق می­ورزید. روزی یکی از دوستانش که اعتقادی به خدا نداشت از او پرسید: تو چگونه می­توانی خدایی را که رنج و بیماری نصیبت می­کند دوست داشته باشی؟

آهنگر، سر به زیر آورد و گفت: وقتی می­خواهم وسیله­ای آهنی بسازم یک تکه آهن را در کوره قرار میدهم.  سپس آن را روی سندان می­گذارم و می­کوبم تا به شکل دلخواهم درآید. اگر به صورت دلخواهم درآمد، می­دانم که وسیله مفیدی خواهد بود. اگر نه، آن را کنار می­گذارم. همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه خداوند دعا کنم که خدایا!

      مرا در کوره­های رنج قرار ده، اما کنار نگذار لذا آزمایش ها برای تشخیص بنده های خوب وواقعی است.

      هرکه دراین بزم مقرب تر است  ......جام بلاء بیشترش می دهند

 

 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, :: 9:45 :: توسط : غلامرضا ایمانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شمیم هدایت و آدرس gholamreza imani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 86
بازدید ماه : 442
بازدید کل : 22372
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


403